Park Place Technologies Neemt de wereldwijde servicedivisie van CentricsIT over

06 december 2022

Aankoop versterkt Park Place als wereldwijde leider voor alle IT-infrastructuuroplossingen, nu de uitdagingen van de economie en het tekort aan vaardigheden van invloed zijn op het wereldwijde bedrijfsleven.

CLEVELAND, 6 december 2022 - De overname van CentricsIT Park Place Technologies, de toonaangevende wereldwijde onderneming voor datacenter- en netwerkoptimalisatie, heeft de TPM- en Professional Services-activa overgenomen van CentricsIT, een IT-dienstverlener gevestigd in Atlanta, Georgia.

De vraag naar Professional Services neemt wereldwijd toe als gevolg van economische omstandigheden en tekorten aan vaardigheden. Park PlaceHet Professional Services-aanbod zal profiteren van de overname met meer mogelijkheden op het gebied van IMAC, ITAD, Remote Hands en implementatiediensten, waaronder bekabeling, wi-fi onderzoeken, datacenter installaties en vernieuwingen, en netwerkinstallaties. Park Place klanten zullen profiteren van een state-of-the-art Professional Services portal ontwikkeld door CentricsIT dat real-time projectstatus, rapportage en samenwerkingstools biedt. Park PlaceDe Project Management Office-functie wordt uitgebreid met Project Management Institute-gecertificeerde CentricsIT-medewerkers wereldwijd. Klanten van CentricsIT krijgen toegang tot Park Place Technologies' unieke portfolio van producten en diensten, waaronder geautomatiseerde monitoring en managed services.

Chris Adams, Park Place Technologies President en CEO, zegt dat naast het investeren in Professional Services, Park Place zich blijft richten op het leveren van uitzonderlijke klantenservice en ondersteuning. "Wanneer we bedrijven overnemen, zoeken we altijd naar bedrijven die zich intensief richten op klantenservice en een vergelijkbare cultuur en waardenset hebben als PPT. CentricsIT levert dat en meer," zei hij. "Onze gecombineerde Professional Services-mogelijkheden ontwikkelen zich om aan de behoeften van klanten te voldoen en dit zal die CX-agenda versnellen. CentricsIT's EVP van Global Services, Patrick Keuller, zal toetreden tot de wereldwijde Professional Services groep. Patrick brengt tientallen jaren ervaring met zich mee en begrijpt de groeiende behoeften van bedrijven over de hele wereld die worstelen met het werven van bekwaam personeel en het oprekken van budgetten om hun infrastructuren efficiënt te beheren."

CentricsIT is sinds 2007 wereldwijd marktleider in IT lifecycle management oplossingen en professional services. Terwijl het bedrijf zijn Professional Services- en TPM-divisies overbrengt naar Park Place Technologieszal het zijn server, storage en networking resale divisie behouden.

"We zijn blij dat we de juiste fit hebben gevonden in Park Place Technologies voor onze dienstenpraktijk om te groeien en te bloeien", zegt CentricsIT-oprichter en CEO Derek Odegard. "We weten dat ze zullen blijven uitblinken in dienstverlening en klantondersteuning."

"Agile Equity leverde investment banking diensten aan CentricsIT en faciliteerde de transactie", aldus Odegard. "We hebben prettig samengewerkt met het team van Agile Equity. Hun expertise in de datacenterinfrastructuurindustrie was zeer nuttig tijdens de transactie."

Park Place Technologies Media Contacten

Jennifer Deutsch | Chief Marketing Officer