Park Place Technologies Neemt Curvature, Inc. over en wordt daarmee de grootste wereldwijde leverancier van onderhoud aan datacenters van derden

11 november 2020

• Verdubbelt de omvang van werknemers en omzet van Park Place Technologies
  • Brengt het grootste team van field service engineers ter plaatse samen met een voorraad van meer dan 1,15 miljoen reserveonderdelen in 2400+ voorraadlocaties
  • Creëert een nieuw niveau van TPM, een aantrekkelijke optie tegenover de OEM

Park Place Technologies, een enkele bron voor bekroond onderhoud van datacenterhardware en een volledig pakket van beheerde diensten, kondigde vandaag de overname aan van Curvature, Inc, een bedrijf dat IT-ondersteuning, -producten en -diensten levert.

"Park Place en Curvature waren beide pioniers in deze industrie", zegt Chris Adams, Park Place president en CEO. "Met de toevoeging van Curvature is ons aanbod van infrastructuurondersteuning en -services sterker, slimmer en breder dan ooit tevoren. In een omgeving waar infrastructuren zelden vertrouwen op apparatuur van één leverancier en waar budgetten en middelen krapper zijn dan ooit tevoren, hebben we een nieuw niveau van TPM (onderhoud door derden) gecreëerd dat ons positioneert als een meer aantrekkelijke optie ten opzichte van de OEM."

De overname van Curvature:

• stelt het grootste team van field service engineers ter plaatse samen in de industrie
  • verdrievoudigt de onderdelenvoorraad met meer dan 1,15 miljoen onderdelen die nu beschikbaar zijn in 2400+ voorraadlocaties
  • ondersteunt Park Place's voortdurende wereldwijde expansieplannen met vier nieuwe internationale markten: Denemarken, Australië, Thailand en Japan
  • creëert een nieuw niveau van TPM dat meerdere OEM-omgevingen dekt met de meeste middelen wereldwijd voor snellere en kosteneffectieve ondersteuning van datacenters.

"Park Place en Curvature zijn al meer dan 30 jaar leiders in het opbouwen van de markt voor onderhoud door derden. Ze passen perfect bij elkaar met zeer complementaire marktposities. Park Place's ervaring en schaalgrootte zijn zeer geschikt om deze overname succesvol af te ronden," zegt Dan Stone, Interim CEO van Curvature. "Dit is een overwinning voor ons team en voor onze klanten, waardoor we ons kunnen blijven richten op uitzonderlijke klantenservice en tegelijkertijd een breder scala aan nieuwe oplossingen kunnen bieden om te voldoen aan de behoeften van onze klanten, nu en in de toekomst."

De overname biedt nieuwe mogelijkheden om klanten van Curvaturekennis te laten maken met Discover, Monitor, Support, Optimize (DMSO), een volledig geïntegreerde aanpak voor het beheer van kritieke infrastructuur. In 2020 introduceerde en ontwikkelde Park Place DMSO als antwoord op de behoefte van klanten om de uptime te maximaliseren, kostenefficiëntie te creëren, meer controle en zichtbaarheid over de infrastructuur mogelijk te maken en de prestaties van assets te verbeteren.

"De TPM-markt is sterk gebleven en blijft vraag zien, gezien de behoefte aan diensten op afstand tijdens wat een langdurige pandemische omgeving is geworden," zegt Rob Broeders, programma vice president voor IDC's datacenter en ondersteunende diensten. "Met deze fusie kunnen klanten een uitgebreidere dekking verwachten in zowel geografie als apparatuur, evenals toegang tot meer onderdelenlocaties, callcenters en engineeringtalent."