Park Place Technologies neemt Curvature, Inc. over en wordt wereldwijd de grootste aanbieder van onderhoud van datacenters door derden

11 november 2020

• Verdubbeling van werknemers en omzet van Park Place Technologies
  • Brengt het grootste team van field service engineers ter plaatse samen met een voorraad van meer dan 1,15 miljoen reserveonderdelen in 2400+ voorraadlocaties
  • Creëert een nieuw niveau van TPM, een aantrekkelijke optie tegenover de OEM

Park Place Technologies, een unieke leverancier van bekroond hardware-onderhoud voor datacenters en een volledig pakket beheerde diensten, heeft vandaag de overname aangekondigd van Curvature, Inc., een bedrijf voor IT-ondersteuning, -producten en -diensten.

"Park Place en Curvature waren beide pioniers in deze industrie", aldus Chris Adams, Park Place president en CEO. "Met de toevoeging van Curvature is ons aanbod van infrastructuurondersteuning en -diensten sterker, slimmer en verder reikend dan ooit tevoren. In een omgeving waar infrastructuren zelden vertrouwen op apparatuur van één leverancier, en waar budgetten en middelen krapper zijn dan ooit tevoren, hebben we een nieuwe tier van TPM (third-party maintenance) gecreëerd die ons positioneert als een meer aantrekkelijke optie versus de OEM."

De verwerving van Kromming:

• stelt het grootste team van field service engineers ter plaatse samen in de industrie
  • verdrievoudigt de onderdelenvoorraad met meer dan 1,15 miljoen onderdelen die nu beschikbaar zijn in 2400+ voorraadlocaties
  • ondersteunt Park Place's voortdurende wereldwijde expansieplannen met vier nieuwe internationale markten: Denemarken, Australië, Thailand, en Japan.
  • creëert een nieuw niveau van TPM dat meerdere OEM-omgevingen dekt met de meeste middelen wereldwijd voor snellere en kosteneffectieve ondersteuning van datacenters.

"Park Place en Curvature zijn al meer dan 30 jaar leiders in het opbouwen van de markt voor onderhoud door derden. Ze passen perfect bij elkaar met zeer complementaire marktposities. Park Place's ervaring en schaalgrootte zijn zeer geschikt om deze overname succesvol af te ronden," aldus Dan Stone, Interim CEO van Curvature. "Dit is een overwinning voor ons team en voor onze klanten, waardoor we onze focus op uitzonderlijke klantenservice kunnen voortzetten, terwijl we een breder scala aan nieuwe oplossingen kunnen bieden om te voldoen aan de behoeften van onze klanten, nu en in de toekomst."

De overname biedt nieuwe mogelijkheden om de klanten van Curvature kennis te laten maken met Discover, Monitor, Support, Optimize (DMSO), een volledig geïntegreerde benadering van het beheer van kritieke infrastructuur. In 2020 introduceerde en ontwikkelde Park Place DMSO als antwoord op de behoeften van klanten om de uptime te maximaliseren, kostenefficiëntie te creëren, meer controle en inzicht in de infrastructuur te krijgen en de prestaties van assets te verbeteren.

"De TPM-markt is sterk gebleven en blijft vraag zien, gezien de behoefte aan diensten op afstand tijdens wat een langdurige pandemische omgeving is geworden," zegt Rob Broeders, programma vice president voor IDC's datacenter en ondersteunende diensten. "Met deze fusie kunnen klanten een uitgebreidere dekking verwachten in zowel geografie als apparatuur, evenals toegang tot meer onderdelenlocaties, callcenters en engineeringtalent."