Park Place zet zijn sterke groeitraject voort en verwelkomt Dave Cox als Chief Operating Officer

24 september 2019

Voormalig Dell EMC-executive houdt toezicht op en schaalt wereldwijde activiteiten terwijl het bedrijf zijn strategische investeringen voortzet te midden van hypergroei

Park Place Technologies, een van de snelst groeiende technologiebedrijven en wereldwijd marktleider op het gebied van onderhoud door derden, heeft vandaag aangekondigd dat Dave Cox bij het bedrijf is gekomen als Chief Operating Officer. In deze functie zal Dave toezicht houden op alle wereldwijde activiteiten van het bedrijf en helpen de recente groei op te schalen en het streven naar innovatie te handhaven terwijl de superieure klantenservice gehandhaafd blijft. Park Place TechnologiesHet bedrijf zal zich blijven inzetten voor innovatie en tegelijkertijd een superieure klantenservice blijven leveren.

Dave sluit zich aan bij de snelle wereldwijde groei van het bedrijf. In juli ging GTCR, een participatiemaatschappij uit Chicago, akkoord met de verkoop van een belang in het bedrijf aan Charlesbank Capital Partners, een participatiemaatschappij uit Boston. Park Place Technologies aan Charlesbank Capital Partners, een participatiemaatschappij uit Boston. Na dit nieuws en een indrukwekkende reeks overnames van 24 maanden, Park Place Technologies kondigde het bedrijf in augustus de overname aan van Entuity, een leverancier van software voor netwerkanalyse en de eerste overname buiten de sector van onderhoud door derden. Onlangs trad Kathie Lyons in dienst als Executive Vice President en General Manager van ParkView™, in een nieuwe functie waarin ze toezicht houdt op de strategische bedrijfseenheid van het bedrijf die zich richt op gehoste geautomatiseerde bewakingsdiensten voor datacenters en software.

"De afgelopen maanden hebben we een sterke impuls gegeven aan het creëren van nieuwe en opwindende mogelijkheden voor onze organisatie en klanten. Tegelijkertijd brengen we doorgewinterd, top-notch technisch leiderschapstalent binnen om onze mogelijkheden nog verder te vergroten," zegt Chris Adams, President en CEO van . Park Place Technologies. "Dave brengt meer dan 15 jaar ervaring in senior management en operations met zich mee naar het Park Place leadership team. Hij heeft een indrukwekkende staat van dienst en een duidelijke visie om onze organisatie naar het volgende niveau te tillen. Dave is een strategische toevoeging en een cruciale speler als we onze business verder laten groeien dan alleen onderhoud door derden."

"Als marktleider, Park Place Technologies heeft laten zien dat het snel kan uitbreiden zonder in te boeten aan klantwaarde en een zeer aantrekkelijke bedrijfscultuur", aldus Cox. "Ik zie enorme kansen in het verschiet voor Park Place Technologiesklanten en partners. Ik sta te popelen om nauw samen te werken met Chris en het hele managementteam om onze wereldwijde aanwezigheid uit te breiden en tegelijkertijd de ervaring van onze klanten te verbeteren."

Voordat hij bij Park Place Technologieswerkte Dave als Chief Customer Success Officer bij fintech-softwareleverancier eFront, waar hij hielp de bedrijfsfunctie holistisch te transformeren door managementprogramma's op maat te implementeren om de activiteiten en personeelsbezetting te stroomlijnen. Voordat hij bij eFront kwam, werkte Dave bijna 11 jaar bij EMC op het gebied van support, professional services en consulting. Zijn verantwoordelijkheden varieerden van het aansturen van strategie tot operationele transformatie binnen EMC's wereldwijde serviceorganisatie, evenals P&L-leiderschap bij business units. Daarnaast. Dave was consultant bij McKinsey & Co, waar hij zich richtte op de high-tech sector en werkte acht jaar bij de Amerikaanse marine als officier in een onderzeeër.