Park Place Technologies Neemt de in Ierland gevestigde Origina Technology Services' activiteiten op het gebied van hardwareonderhoud over

13 maart 2018

CLEVELAND, OH 13 maart 2018 - Park Place Technologies heeft vandaag aangekondigd dat het een overname heeft afgerond van Origina Technology Services, de in Ierland gevestigde hardwareonderhoudsactiviteiten van Origina, met hoofdkantoor in Dublin. Door deze overname, Park Place Technologies positioneert Origina zich als de grootste third-party maintenance provider (TPM) in Ierland. Als gevolg hiervan, Park Place Technologies zal het bedrijf zijn klantenportefeuille in de regio beter kunnen bedienen, zijn Europese aanwezigheid verder versterken en de IBM-expertise van het bedrijf in Ierland uitbreiden.

"Als onafhankelijke leverancier van onderhoud voor datacenter assets, heeft Origina Technology Services zich onderscheiden als leider in de hardware onderhoudscategorie in Ierland," zegt Ed Kenty, voorzitter en CEO van . Park Place Technologies. "De technische expertise en klantgerichte aanpak van Origina Technology Services heeft het bedrijf in staat gesteld een enorm succes en snelle groei te realiseren op het gebied van onderhoudsdiensten voor datacenters."

Chris Adams, President en COO van Park Place Technologies, zegt: "De groei van Origina Technology Services in hardware-onderhoud is een weerspiegeling van de investering van het bedrijf in dit gebied van hun bedrijf en hun uitstekende verkooporganisatie, die ons eigen getalenteerde team aanvult. We zijn verheugd om Origina Technology Services te integreren in onze hardware-onderhoudsactiviteiten. Park Place TechnologiesWe zijn verheugd dat we Origina Technology Services kunnen integreren in onze activiteiten op het gebied van hardware-onderhoud, omdat we onze mogelijkheden ter plekke kunnen uitbreiden en klanten in Ierland en daarbuiten sneller van dienst kunnen zijn."

"Origina Technology Services heeft met succes gebruik gemaakt van de kracht van het collectieve ondersteunende ecosysteem om zich te ontwikkelen van een IBM Business Partner tot een onafhankelijke leverancier", zegt Tomás O'Leary, CEO van Origina. "Naarmate onze activiteiten op het gebied van hardwareonderhoud integreren met die van Park Place Technologieszullen onze klanten profiteren van de schaalbaarheid, producten, diensten en ondersteuning van Park Place, inclusief de onlangs gelanceerde ParkView®-service van het bedrijf. Gedurende deze integratie zullen de klanten van Origina Technology Services waardegebaseerde en kosteneffectieve diensten blijven ontvangen, samen met ondersteuning op maat, waardoor de algehele klantervaring verder wordt verbeterd."

Deze strategische desinvestering heeft geen gevolgen voor Origina's onafhankelijke IBM software onderhoudsactiviteiten, de klanten en het resterende personeel. O'Leary: "Park Place zorgt voor de investering en focus die onze hardware business nodig heeft om te blijven groeien en biedt spannende nieuwe mogelijkheden voor onze hardware klanten, medewerkers en partners, terwijl tegelijkertijd het management zich kan richten op onze internationaal groeiende software maintenance business."

De integratie van Origina Technology Services begint onmiddellijk met de integratie van belangrijke medewerkers van de hardware-onderhoudsactiviteiten van het bedrijf. Park Place Technologies. Park Place Technologies vestigt een kantoor in Dublin. Met de overname worden de activiteiten van Origina Technology Services op het gebied van hardwareonderhoud gehernoemd onder de naam Origina Technology Services. Park Place Technologies' naam.

Deze overname is Park Place TechnologiesDeze overname is de tweede overname in 2018 en volgt op de zes eerdere overnames die het bedrijf in 2017 heeft gedaan. De overname van Origina Technology Services toont Park Place's toewijding aan het leveren van hardware-onderhoud na garantie en het aanhoudende groeitraject van het bedrijf. Eerder dit jaar nam, Park Place Technologies het in Singapore gevestigde Axentel Technologies overgenomen, een toonaangevende leverancier van IT-levenscyclusoplossingen.