Park Place Technologies Neemt Pionier op het gebied van onderhoud door derden Allen Myland, Inc. over om het best-in-class service- en ondersteuningsaanbod te versterken

02 augustus 2017

Larry Allen, eigenaar van AMI, wordt Park Place Technologies als Chief Technology Officer

CLEVELAND, OH, 2 augustus 2017 - AMI heeft de overname aangekondigd van Allen Myland Inc. Park Place Technologies kondigde vandaag de overname aan van Allen Myland Inc. (AMI), een in Pennsylvania gevestigd onderhoudsbedrijf voor gegevensopslag. Als onderdeel van de deal zal Larry Allen, eigenaar van AMI, toetreden Park Place Technologies als Chief Technology Officer. De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt, Park Place Technologies het merendeel van de activa van AMI overgenomen, inclusief alle IP die AMI heeft ontwikkeld en in eigendom heeft. Park Place Technologies de bestaande klantenservice en operationele contracten tussen de twee bedrijven te stroomlijnen en voort te bouwen op Park Place Technologiesbest-in-class klantenondersteuning.

"AMI is al vele jaren een gewaardeerde partner van Park Place en ik ben verheugd het hele Allen Myland-team bij ons bedrijf te mogen verwelkomen", zegt Ed Kenty, voorzitter en CEO van Allen Myland. Park Place Technologies. "AMI's gepatenteerde tools, rijke erfgoed en kennis van gegevensopslag zijn ongeëvenaard. AMI's uitstekende en baanbrekende team van deskundige ingenieurs zal onze technologische mogelijkheden en ons dienstenaanbod voor klanten wereldwijd verder uitbreiden."

Kenty merkte ook op dat onder leiding van Larry Allen, AMI de weg heeft gewezen in het ontwikkelen van best-in-class service offerings. "We zijn erg blij dat Larry ons team komt versterken als Chief Technology Officer en we zullen op hem rekenen om nieuwe producten en diensten voor het bedrijf te ontwikkelen," voegde Kenty eraan toe.

Chris Adams, President en Chief Operating Officer: "De kloof tussen Park Place Technologies en de concurrentie is aanzienlijk toegenomen als gevolg van de overname van AMI. Park PlaceDe overname van Ardent in november 2016 was de eerste 'techquisitie' van het bedrijf, waarmee Park Place stevig is gepositioneerd als marktleider op het gebied van opslagonderhoud na garantie."

AMI is een pionier op het gebied van onderhoud door derden en biedt sinds 1973 SAN-ondersteuning voor opkomende gegevensverwerkingstechnologieën. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor buiten Philadelphia en levert hardware-ondersteuning voor gegevensopslag aan Fortune 500 en lokale bedrijven in de VS, Canada en Europa. Hun boutique storage-aanbod zal de Park Place Technologies' dominantie in opslagonderhoud. Park Place TechnologiesKlanten zullen profiteren van de verbeterde snelheid om op de markt te komen, de eerste responstijden en de toegevoegde ondersteuning en expertise van AMI's bekwame personeel.

"AMI is verheugd zich aan te sluiten bij Park Place Technologies, een duidelijke marktleider in opslagonderhoud na garantie," zegt Larry Allen, voormalig eigenaar van AMI en onlangs benoemd tot CTO van Park Place Technologies. "Park Place TechnologiesDe significante aanwezigheid van AMI in Noord-Amerika en over de hele wereld zal het dienstenaanbod dat we onze klanten bieden verder uitbreiden. Als CTO kijk ik ernaar uit om samen te werken met het uitzonderlijk getalenteerde team van Park Place Technologies' uitzonderlijk getalenteerde team om de klantervaring verder te verbeteren en onze klanten nog meer mogelijkheden te bieden."

Park Place Technologies is agressief bezig met overnames in de VS en wereldwijd om zijn positie als wereldleider in legacy enterprise storage, IT en hardware onderhoud uit te bouwen. De overname van AMI markeert de vijfde overname in de afgelopen 12 maanden. Meest recent, Park Place Technologies de Aziatische activa van Performance Data overgenomen, een wereldwijde IT-dienstverlener met hoofdkantoor in Wilmington, Delaware, en kantoren in Singapore en Maleisië. Eerder Park Place Technologies Ardent overgenomen in november 2016, de eerste "techquisitie" van het bedrijf. Door de overname van AMI en Ardent, twee marktleiders in enterprise storage support, Park Place Technologies kan het bedrijf zijn technische diepgang en expertise verder verbeteren en zijn positie in de voorhoede van de industrie verstevigen.