Park Place TechnologiesI Wish, TechForGood lanceren in Ierland

11 oktober 2021

(CLEVELAND, OH en CORK, IRELAND) 11 oktober 2021 - De Internationale Dag van het Meisje. Park Place Technologies, een wereldwijde leverancier van IT-infrastructuurdiensten en -oplossingen, viert 11 oktober als Internationale Dag van het Meisje door door een donatieprogramma voor laptops aan te kondigen, TechForGood, samen met de Ierse STEM non-profit I Wish.

58% van de leerlingen van DEIS (Delivering Equality of Opportunity in Schools) in Ierland beschikt niet over een laptop voor schoolwerk, aldus Camara Ireland. UNICEF erkent ook de groeiende digitale kloof, uit recente rapporten blijkt dat meisjes vaker in het nadeel zijn, aangezien "meisjes minder kans hebben dan jongens om apparaten te bezitten en toegang te krijgen tot tech-gerelateerde banen".

Het komende jaar, Park Place Technologies zich aansluiten bij wereldwijde bedrijven die zich op deze behoefte richten door minimaal 100 opgeknapte laptops te doneren aan vrouwelijke studenten in Ierland die beperkte of geen toegang hebben tot technologie, als onderdeel van het TechForGood-initiatief. Dit zero-waste recyclinginitiatief overbrugt de toegankelijkheidskloof door opgeknapte laptops te verstrekken aan vrouwelijke studenten in heel Ierland die problemen hebben met de toegang tot technologie. Ga naar iwish.ie om je aan te melden voor toekomstige donaties.

Leraren in Ierland die een aanvraag hebben ingediend voor de eerste golf van donaties, melden een toegenomen behoefte aan laptops. "Met een eigen laptop heb je een zinvolle tech-ervaring en ook volledige toegang tot de nodige programma's, de kwaliteit van het onderzoek zou verbeteren en ze zouden op gelijke voet staan met hun medeleerlingen," zei een leraar. Anderen meldden: "Projecten en essays zijn erg moeilijk op te stellen op kleine schermen en telefoons" ... "We merken dat leerlingen veel moeite hebben om thuis te leren door gebrek aan technologie" ... "Een aantal leerlingen moddert zo goed als ze kunnen door, maar ze vallen tussen wal en schip, en blijven liever onder de radar".

Park Place Technologies en I Wish zijn partners sinds 2019. Jennifer Deutsch, Chief Marketing Officer voor Park Place Technologies, zegt: "Door houdingen stap voor stap te veranderen door middel van wereldwijde initiatieven, tastbare middelen te bieden en succesverhalen te promoten, zorgt I Wish voor echte verandering die generaties vrouwen zal beïnvloeden. Park Place is een I Wish-partner omdat we geloven in het ontwikkelen van een volledig divers personeelsbestand waar alle talenten kunnen leren en gedijen."

Gillian Keating, mede-oprichtster van I Wish, zei: "Het afgelopen jaar heeft de diepgaande digitale kloof blootgelegd die er bestaat. Veel huishoudens hebben geen apparaten zoals laptops, terwijl sommige huishoudens een apparaat delen. Degenen die niet over de middelen beschikken, kunnen worden afgesneden van mogelijkheden om vaardigheden te ontwikkelen en te netwerken met gelijkgestemde meisjes en rolmodellen, wat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen vergroot. Toegang tot technologie moet een recht zijn, geen voorrecht."

Om u aan te melden voor toekomstige donaties gaat u naar iwish.ie en voor meer informatie over Park Place Technologies' partnerschap met I Wish, waaronder School Twinning en het jaarlijkse I Wish STEM-evenement, bezoek Park Place Technologies online.

Over Park Place Technologies

Park Place Technologies is een wereldwijde leverancier van IT-infrastructuur en -oplossingen met een uniek portfolio van oplossingen en diensten die zijn ontworpen om de bewaking en het beheer van uw digitale omgeving te stroomlijnen. Onze unieke DMSO-benadering (Discover, Monitor, Support & Optimize) vergroot de zichtbaarheid en controle van de infrastructuur door IT-beheer op hardware-, netwerk-, OS- en applicatieniveau te integreren. Park PlaceOnze toonaangevende en bekroonde services omvatten Park Place Hardware Maintenance™, Park Place Professional Services™, ParkView Managed Services™, Entuity Software™ en Curvature Hardware sales. Ga voor meer informatie naar www.parkplacetechnologies.com. Park Place is een portfoliobedrijf van Charlesbank Capital Partners en GTCR.

Over I Wish

I Wish is een meermaals bekroond programma dat vrouwelijke studenten in Ierland en de rest van de wereld wil laten kennismaken met de kracht van bèta/techniek. I Wish werd in 2015 opgericht in Cork, Ierland, met 1.000 meisjes die het showcase-evenement bijwoonden - een gratis bijeenkomst van sprekers van wereldklasse die loopbanen in bèta/techniek promoten. Door de groei van de beweging waren er in 2021 meer dan 15.000 bezoekers uit 19 landen. Naast het gevierde jaarlijkse evenement heeft I Wish nu een reeks innovatieve initiatieven ontwikkeld die het hele jaar door lopen, waaronder I Wish & Park Place Technologies TechforGood en het I Wish International XChange Programme.

MEDIA CONTACTEN

Park Place Technologies Contactpersonen:

Jennifer Deutsch, Chief Marketing Officer

jdeutsch@parkplacetechnologies.com, 440-991-3105