GTCR verkoopt belang in Park Place Technologies aan Charlesbank

23 juli 2019

Transactie vergroot aandeelhoudersbasis en biedt Park Place extra toegang tot kapitaal voor groei

Mayfield Heights, OH, Chicago en Boston - GTCR, een in Chicago gevestigde participatiemaatschappij, heeft vandaag aangekondigd dat het is overeengekomen een belang te verkopen in Park Place Technologies, een toonaangevende wereldwijde leverancier van third-party maintenance (TPM), aan Charlesbank Capital Partners, een in Boston gevestigde participatiemaatschappij. De transactie zal naar verwachting in het derde kwartaal van 2019 worden afgerond. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Park Place Technologies biedt een alternatief voor het onderhoud van opslag-, server- en netwerkhardware voor IT-datacenters na de garantie. Park Place biedt klanten 24/7 toegang tot een meertalig ondersteuningscentrum, geavanceerde technici met tientallen jaren ervaring en ParkViewTM, een bekroonde, veilige, gehoste bewakingsservice die proactief storingen van onderdelen en waarschijnlijke oorzaken vaststelt via één enkel venster. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Mayfield Heights, Ohio, en bedient meer dan 16.000 klanten in meer dan 140 landen met meer dan 1.200 werknemers.

Sinds de overname van GTCR in 2015 heeft Park Place een sterke organische groei gerealiseerd door uitbreiding van het verkoopteam en de technische capaciteiten, het betreden van nieuwe internationale markten en de lancering van ParkViewTM. Park PlaceDe groei is verder bevorderd door de overnameactiviteit, waarbij sinds 2016 11 overnames zijn afgerond. Het resultaat van deze initiatieven is een aanzienlijke groei van de inkomsten en EBITDA onder GTCR's eigendom.

Chris Adams, CEO van Park Place, zei: "GTCR is een zeer strategische partner geweest die onze groei-inspanningen in de afgelopen jaren heeft ondersteund en we zijn verheugd om onze samenwerking voort te zetten. We zijn verheugd om in Charlesbank een nieuwe partner toe te voegen en waarderen hun expertise en inzicht in technologie en datacenterinfrastructuur. We kijken uit naar de samenwerking met beide bedrijven die onze visie en toewijding delen om het bedrijf verder te laten groeien." De heer Adams vervolgt: "Belangrijker nog, we kijken ernaar uit om onze klanten te blijven voorzien van uitzonderlijke service terwijl we selectief acquisities identificeren om Park Place's positie in de markt te versterken."

David Donnini, Managing Director bij GTCR, zei: "We willen het hele Park Place team feliciteren met hun prestaties in de afgelopen drie en een half jaar. Sinds we samenwerkten met Chris en het team, heeft Park Place een indrukwekkende groei gerealiseerd door organische investeringen in zijn verkoopteam en productaanbod en door overnames om een toonaangevende wereldwijde TPM-aanbieder te creëren. We geloven sterk in de toekomst van Park Placeen kijken ernaar uit om de voortdurende mogelijkheden uit te voeren."

Ryan Carroll, Managing Director bij Charlesbank, zei: "Park Place is een leider in de veerkrachtige TPM-markt, met een divers en groeiend klantenbestand, een consistent en voorspelbaar kasstroomgenererend bedrijfsmodel en tal van mogelijkheden voor waardecreatie." Hij voegde eraan toe: "We kennen het GTCR-team goed van een eerdere gezamenlijke investering en zijn verheugd om met hen samen te werken aan deze opportuniteit. We kijken ernaar uit om samen te werken met Chris Adams en zijn getalenteerde managementteam in het volgende hoofdstuk van de groei van het bedrijf."

Park Place en GTCR werden geadviseerd door UBS Investment Bank, Harris Williams en Lazard als financiële adviseurs en Kirkland & Ellis LLP als juridisch adviseur. Ropes & Gray LLP trad op als juridisch adviseur van Charlesbank.

Over Park Place Technologies

Opgericht in 1991, Park Place Technologies biedt een alternatief voor het onderhoud van opslag-, server- en netwerkhardware voor IT-datacenters na de garantie. Met 24/7 toegang tot een wereldwijd contactcenter, ondersteuning door de meest geavanceerde technici uit de branche en een breed scala aan toonaangevende en bekroonde diensten, zoals ParkViewTM, Park Place Technologies stelt het zijn klanten in staat om de operationele snelheid te verbeteren en de uptime te maximaliseren. Met meer dan 16.000 klanten, waaronder alle tier-one OEM's, Park Place Technologieszijn de services verspreid over 55.000 datacenters in meer dan 140 landen.

Over GTCR

GTCR, opgericht in 1980, is een toonaangevende participatiemaatschappij die investeert in groeibedrijven in de sectoren financiële diensten en technologie, gezondheidszorg, technologie, media en telecommunicatie en groeibedrijfsdiensten. Het in Chicago gevestigde bedrijf is pionier op het gebied van The Leaders Strategy™ - het vinden van en samenwerken met managementleiders in kerndomeinen om marktleidende bedrijven te identificeren, over te nemen en op te bouwen via transformationele overnames en organische groei. Sinds de oprichting heeft GTCR meer dan $15 miljard geïnvesteerd in meer dan 200 bedrijven. Voor meer informatie kunt u terecht op www.gtcr.com.

Over Charlesbank Capital Partners

Charlesbank Capital Partners, gevestigd in Boston en New York, is een participatiemaatschappij voor het middensegment van de markt die meer dan $ 5 miljard aan kapitaal beheert. Charlesbank richt zich op door het management geleide buyouts en groeikapitaalfinancieringen, waarbij doorgaans wordt geïnvesteerd in bedrijven met een ondernemingswaarde van $150 miljoen tot $1,5 miljard, en houdt zich tevens bezig met opportunistische krediet- en technologie-investeringen. De onderneming streeft ernaar samen te werken met sterke managementteams om bedrijven op te bouwen met een duurzaam concurrentievoordeel en uitstekende groeiperspectieven. Voor meer informatie kunt u terecht op www.charlesbank.com.

Contactpersonen voor de media:

Voor Park Place Technologies

Jennifer Deutsch | +1 440-991-3105 | jdeutsch@parkplacetech.com