Park Place Technologies Neemt het in Singapore gevestigde Performance Data over

20 juli 2017.

Door de overname kan Park Place Technologies zijn wereldwijde aanwezigheid in het Midden-Oosten en Azië uit te breiden

CLEVELAND, OH, 18 juli 2017 - Performance Data, een wereldwijde IT-dienstverlener met hoofdkantoor in Wilmington Delware en kantoren in Singapore en Maleisië. Park Place Technologies heeft vandaag aangekondigd dat het een carve-out overname heeft afgerond met Performance Data, een wereldwijde IT-dienstverlener met hoofdkantoor in Wilmington, Delaware en kantoren in Singapore en Maleisië. Hoewel de voorwaarden van de transactie niet bekend zijn gemaakt, heeft Park Place het grootste deel van de activa van Performance Data overgenomen, waardoor Park Place zijn bestaande datacenterservices en ondersteuning in Azië en daarbuiten kan uitbreiden. Het bedrijf is van plan om onmiddellijk te beginnen met de integratie van zijn activiteiten, distributie, klantenservice, verkoop en ondersteuning.

"We zijn verheugd Performance Data te verwelkomen in het Park Place Technologies team", zegt Ed Kenty, voorzitter en CEO van . Park Place Technologies "Performance Data's sterke staat van dienst in het leveren van superieure IT service en support sluit naadloos aan bij Park Place's missie en toekomstvisie. Terwijl we blijven investeren in nieuwe groeimogelijkheden, kijken we ernaar uit om ons talent te laten groeien en onze wereldwijde mogelijkheden voor onze klanten te verbeteren."

Sinds 2008 is Performance Data uitgegroeid tot dienstverlener voor Fortune 100 en kleine en middelgrote IT-klanten in Azië en het Midden-Oosten. Performance Data ondersteunt de meeste grote OEM hardware- en OS-platformen en zal integreren met Park Place's bestaande activiteiten en diensten, waardoor het bedrijf zijn wereldwijde activiteiten kan uitbreiden. Als gevolg hiervan zullen Park Place klanten profiteren van een ervaren, eersteklas team van engineers.

James Lim, COO van Performance Data, blijft aan als AVP, Azië. Lim voegde hieraan toe: "Namens mijzelf en het hele Performance Data team, zijn we verheugd om bij Performance Data aan te sluiten. Park Place Technologies. Dit nieuwe partnerschap zal ons in staat stellen naar nieuwe hoogten te groeien en onze klanten te laten profiteren van snellere doorlooptijden, meer persoonlijke klantenservice en betere dienstverlening. We kijken ernaar uit om samen te werken aan het leveren van IT-diensten van hoge kwaliteit aan datacenters in heel Azië en het Midden-Oosten."

Park PlaceDe overname van Performance Data markeert de vierde overname van het bedrijf in de afgelopen 12 maanden en is de laatste poging om zijn positie als wereldwijde leider in legacy enterprise storage, IT en hardware-onderhoud te verstevigen en te laten groeien.

"Park Place heeft een sterk klantenbestand in Azië en het Midden-Oosten", voegt Chris Adams, President en Chief Operating Officer, toe, Park Place Technologies. "Deze overname van Performance Data biedt ons een geweldige kans om ons regionale serviceaanbod te verbeteren en ons vermogen om meer klanten over de hele wereld beter van dienst te zijn te optimaliseren."

In november 2016 opende Park Place een vestiging in Azië, in Singapore. Daarnaast nam het bedrijf in mei 2017 Prestige Data Centre Solutions over, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde leverancier van IT-infrastructuuroplossingen.