Park Place Technologies sluit zich aan bij trans-Atlantisch STEM-initiatief

08 februari 2019

CORK, IERLAND, 8 feb. 2019 - De Ierse regeringPark Place Technologies, een toonaangevende wereldwijde leverancier van onderhoud van datacenterhardware, werkt samen met twee prominente Ierse organisaties, I Wish en IDA Ireland, om een wedstrijd te onthullen waarbij twee vrouwelijke bèta/technische universiteitsstudenten uit Ierland naar de VS komen om te proeven van een carrière in bèta/techniek.

I Wish (Inspiring Women In Stem) is een initiatief om jonge vrouwelijke studenten te inspireren, aan te moedigen en te motiveren voor een loopbaan in bèta/techniek. IDA Ireland is het agentschap dat verantwoordelijk is voor het aantrekken en behouden van inkomende buitenlandse directe investeringen (BDI) in Ierland.

Het initiatief valt samen met de aankondiging door de Tanaiste en de Ierse minister van Buitenlandse Zaken, Simon Coveney, van de oprichting van de I Wish Alumni Association, die jonge Ierse vrouwen die een carrière in bèta/techniek ambiëren, met elkaar in contact zal brengen en zal steunen.

STEM-studenten die de I Wish-conferentie hebben bijgewoond, kunnen zich nu aansluiten bij een groeiend netwerk van gelijkgestemde, ambitieuze vrouwen om elkaar regelmatig te ontmoeten op evenementen en als mentor op te treden voor nieuwe generaties I Wish-deelnemers.

Leden van de nieuwe alumnivereniging die zich voorbereiden op hun laatste jaar aan de universiteit, kunnen meedingen naar de kans om een bezoek te winnen aan Park Place Technologies faciliteiten in Boston, Massachusetts, en op het hoofdkantoor in Cleveland, Ohio, om in contact te komen met hun Amerikaanse collega's op de locaties van het bedrijf.

Het 10-daagse programma biedt praktische bèta/technische werkervaring, contact met deskundige mentoren en de kans om meer te leren over gerelateerde carrièremogelijkheden bij de Park Place faciliteiten.

De winnaars krijgen de beschikking over reis- en verblijfskosten, maaltijden, zakgeld en sightseeingtours.

Caroline O'Driscoll, medeoprichter van I Wish, zei: "In slechts korte tijd is I Wish uitgegroeid tot het grootste bèta/technische programma van Ierland, en de Alumni Association zal ervoor zorgen dat de connecties die de meisjes bij I Wish hebben gemaakt, versterkt en bloeit tijdens hun bèta/technische carrière. Deze wedstrijd met Park Place en de IDA is de eerste van vele opwindende initiatieven die gepland staan voor de I Wish Alumni terwijl ze een wereld van mogelijkheden verkennen door middel van bèta/techniek."

"In slechts korte tijd is I Wish uitgegroeid tot het grootste bèta/technische programma van Ierland, en de Alumni Association zal ervoor zorgen dat de connecties die de meisjes bij I Wish hebben gemaakt, versterkt en bloeit tijdens hun bèta/technische carrière. Deze wedstrijd met Park Place en de IDA is de eerste van vele spannende initiatieven die gepland staan voor de I Wish Alumni terwijl ze een wereld vol mogelijkheden verkennen via STEM."

Chris Adams, president en CEO van Park Place Technologies, zegt: "Meer vrouwen aanmoedigen om te kiezen voor bèta/techniek ligt ons al lang na aan het hart bij Park Place Technologies. Nu we in november ons nieuwe Operations Centre in Cork hebben geopend, zijn we verheugd om als eerste samen te werken met I Wish om vrouwelijke studenten in Ierland de kans te geven te ervaren wat een carrière in de technologie hen echt kan bieden. We kunnen niet wachten om de winnaars van de wedstrijd te ontmoeten en hen te verwelkomen in onze kantoren."

"Meer vrouwen aanmoedigen om te kiezen voor bèta/techniek ligt ons al lang na aan het hart bij Park Place Technologies. Nu we in november ons nieuwe Operations Centre in Cork hebben geopend, zijn we verheugd om als eerste samen te werken met I Wish om vrouwelijke studenten in Ierland de kans te geven om te ervaren wat een carrière in de technologie hen echt kan bieden. We kunnen niet wachten om de winnaars van de wedstrijd te ontmoeten en hen te verwelkomen in onze kantoren."

Bij de lancering van de wedstrijd zei Tanaiste Simon Coveney: "Ik ben verheugd dit innovatieve initiatief te lanceren dat laat zien hoe serieus Park Place en I Wish het stimuleren van bèta/technische ambities bij jonge vrouwen in Ierland nemen. Het is een echt bewijs van de toewijding van de bèta/technische industrie - samen met onze regering - aan het bevorderen van een beter evenwicht tussen mannen en vrouwen op de bèta/technische werkplek'.

De winnende studenten van de Park Place Stage worden dit voorjaar bekendgemaakt. Meld je hier aan voor de I Wish Irish Application.

Over Park Place Technologies:

Opgericht in 1991, Park Place Technologies biedt een alternatief voor het onderhoud van opslag-, server- en netwerkhardware voor IT-datacenters na de garantie. Met 24/7 toegang tot een wereldwijd contactcenter, ondersteuning door de meest geavanceerde technici uit de branche en een breed scala aan toonaangevende en bekroonde diensten, zoals ParkViewTM, Park Place Technologiesmanaged data center management services, stelt het zijn klanten in staat om de operationele snelheid te verbeteren en de uptime te maximaliseren. Met meer dan 15.200 klanten, waaronder alle tier-one OEM's, Park Place Technologies' zijn de diensten verspreid over 36.000 datacenters in meer dan 141 landen.

Over I Wish

I Wish (Inspiring Women In Stem) is een initiatief om jonge vrouwelijke studenten te inspireren, aan te moedigen en te motiveren om een loopbaan in bèta/techniek na te streven. I Wish is de afgelopen vijf jaar gegroeid en brengt de belangrijke boodschap over de waarde van een loopbaan in de natuurwetenschappen, technologie, engineering en wiskunde over aan vrouwelijke schakelklasleerlingen. Met steun van de publieke en private partners zal I Wish in 2019 duizenden meisjes uit heel Ierland, en hun leerkrachten, bereiken tijdens evenementen in Dublin en Cork. Het evenement in Cork vindt plaats in het stadhuis op 7 en 8 februari. Het evenement in Dublin vindt plaats in de RDS op 11 en 12 februari. Studenten krijgen keynote speeches te horen en nemen deel aan paneldiscussies, interactieve tentoonstellingen en demonstraties van topnamen uit de bèta- en technische industrie. Dell EMC/VMWare, Accenture, Aer Lingus, Twitter en Google zullen er allemaal zijn. Stryker, Johnson and Johnson, McAfee, Qualcomm en PepsiCo zullen interactieve tentoonstellingen hebben. Arup, Tyndall en Xanadu doen ook allemaal weer mee.