Lubrizol en Park Place Technologies breiden hun samenwerking met Intel® uit door service, onderhoud en monitoring van wereldklasse te bieden voor ultramoderne dompelkoelsystemen in datacenters

10 mei 2022

Park Place wordt gecertificeerd partner van de CompuZol™-ecosysteemoplossing, een kant-en-klare oplossing die in samenwerking met Intel wordt ontwikkeld om hogere computerdichtheden te ontsluiten met duurzamere technologie

Lubrizol logo

CLEVELAND, Ohio - 10 mei 2022 - Vandaag de dag worden datacenters grotendeels gekoeld door inefficiënte en dure airconditioners. De CompuZol™ ecosysteemoplossing van Lubrizol pakt de beperkingen van luchtgekoelde methoden aan door een kant-en-klare, duurzame immersiegekoelde oplossing te leveren die superieur thermisch beheer en een grotere infrastructuurdichtheid mogelijk maakt. De oplossing helpt de investeringen van klanten in bedrijfsinfrastructuur te beschermen en biedt meer zekerheid voor toekomstige technologieën dan traditionele luchtgekoelde systemen, terwijl klanten tegelijkertijd worden geholpen hun wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen te realiseren.

The Lubrizol Corporation en Park Place Technologies hebben nu aangekondigd dat Park Place een gecertificeerde partner wordt van de CompuZol™ ecosysteemoplossing, waarbij gebruik wordt gemaakt van de toonaangevende capaciteiten van Park Place om on-demand service, onderhoud en real-time bewakingsmogelijkheden te bieden aan klanten die gebruik maken van immersiegekoelde oplossingen van Lubrizol. Park Place is een Intel® Data Center Solutions Premium Support Partner die een wereldwijd bereik en schaalgrootte combineert met Intel® gecertificeerde test- en validatiecapaciteiten.

"De CompuZol™ ecosysteemoplossing levert voordelen op voor hedendaagse datacenteroperators, variërend van lagere energiekosten en hogere computerdichtheden tot een langere levensduur van servers, allemaal via een duurzamere oplossing dan conventionele luchtkoeling", zegt Matt Joyce, Vice President, Corporate Development voor Lubrizol. "Ons partnerschap met Park Place voegt een service-, onderhouds- en monitoringcapaciteit van wereldklasse toe aan ons duurzame aanbod."

Park Place heeft een wereldwijde focus op duurzaamheid en de circulaire economie, en we weten dat onze klanten klaar zijn voor en zullen profiteren van een oplossing zoals CompuZol™," zegt Chris Adams, President en CEO van Park Place. "Ons portfolio omvat datacenter hardware onderhoud door derden, professionele diensten, infrastructuur managed services, netwerk performance monitoring en hardware verkoop. CompuZol™ is compatibel met ons volledige aanbod van datacenters."

"Het opschalen van innovatieve technologieën zoals immersiekoeling met vloeistof is van cruciaal belang voor het maximaliseren van de energie-efficiëntie van datacenters en het minimaliseren van de CO2-voetafdruk van datacenters," aldus Jennifer Huffstetler, VP en GM, Data Center Platform Strategy, Mobilization, Sustainability and Services. "We zijn verheugd over de samenwerking tussen Lubrizol en Park Place Technologies om de commerciële inzet van op CompuZol™ gebaseerde immersiekoeling met vloeistof op te schalen. De combinatie van de expertise van PPT op het gebied van Intel Xeon® processorgebaseerde oplossingen en de bewezen, gevalideerde en milieuvriendelijke CompuZol™-vloeistoffen van Lubrizol toont aan dat de technologie klaar is voor wereldwijde toepassing."

De CompuZol™ ecosysteemoplossing begint met de reeks gepatenteerde vloeistoffen voor thermisch beheer van Lubrizol, die speciaal zijn ontworpen voor deze eindgebruikerstoepassingen. Dankzij een meerjarige samenwerking met Intel en partnerschappen met andere industrieleiders op het gebied van infrastructuur, serverontwerp en -productie en dompeltanks - en nu ook op het gebied van onderhoud en service via Park Place - brengt de CompuZol™-ecosysteemoplossing dompelkoeling samen met nieuwe technologische vooruitgang op het gebied van duurzaamheid, en levert deze een kant-en-klare oplossing voor klanten die hogere computerdichtheden willen ontsluiten en tegelijkertijd het energie- en waterverbruik willen verlagen en de levensduur van servers willen verlengen.