Park Place Technologies Kondigt overname door GTCR aan

14 december 2015

Investeringsmaatschappij uit Chicago ondersteunt toonaangevende leverancier van hardware-onderhoud voor datacenters bij economische groei en wereldwijde expansie

Sinds 1980 heeft GTCR 12 miljard dollar geïnvesteerd in meer dan 200 bedrijven in verschillende sectoren, waaronder informatiediensten en technologie, gezondheidszorg en financiële diensten. GTCR zal samenwerken met Park Place Technologies om zijn wereldwijde aanwezigheid uit te breiden door zijn aanbod van datacenterhardwareservices in Europa, Azië-Pacific en daarbuiten te ontwikkelen.

"Park Place is nog nooit zo goed gepositioneerd geweest in onze markten om onze klanten van dienst te zijn en onze service van wereldklasse uit te breiden," aldus Chairman & CEO van Park Place TechnologiesEd Kenty. "We hebben GTCR gekozen als onze nieuwe partner vanwege hun sterke begrip van ons bedrijfsmodel, hun portfolio van succesvolle bedrijven, hun ruime ervaring in het helpen van bedrijven met groeien en het vertrouwen dat ze hebben getoond in ons leiderschap en onze medewerkers. We willen WestView Capital bedanken voor hun steun in de afgelopen drie jaar en kijken uit naar hun verdere betrokkenheid."

"Het bedrijf dat Ed en het hele Park Place team de afgelopen tien jaar hebben opgebouwd, is een bewijs van hun superieure klantenservice en operationele uitmuntendheid," zegt GTCR Managing Director David Donnini. "Het hele Park Place team heeft een geweldig platform opgebouwd dat goed gepositioneerd is voor succes op de lange termijn."

In de afgelopen zes jaar, Park Place Technologies een gemiddelde jaarlijkse groei van 30% gekend. In 2016 wil Park Place met GTCR deze trend voortzetten door ongeveer 100 banen toe te voegen in het hele bedrijf, waaronder kantoren in Cleveland, Boston, Denver, Canada en het Verenigd Koninkrijk. Deze aanzienlijke groei zal bijdragen aan de wereldwijde uitbreiding van Park Place Technologiesonderhoud en ondersteuning van datacenterhardware die na de garantieperiode wordt geleverd.