Park Place Technologies neemt de Britse Third-Party Maintenance Provider MCSA Group Limited over

April 02, 2019

De overname is de eerste overname van 2019 en verstevigt de voetafdruk van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk.

CLEVELAND, OH - Park Place Technologies heeft aangekondigd dat het MCSA Group Limited, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde leverancier van bedrijfskritische IT-diensten en -oplossingen, heeft overgenomen. Park Place TechnologiesMCSA Group, 's werelds grootste onderhoudsfirma voor datacenters na garantie, neemt alle activiteiten van MCSA over, waardoor het bedrijf zijn activiteiten verder kan uitbreiden. Park Place Technologies haar activiteiten verder uit te breiden.

Park Place Technologies zal gebruik maken van MCSA's bewezen staat van dienst voor het leveren van een breed scala aan datacenter- en IT-diensten, waaronder MCSA's kernexpertise in hardwareonderhoud door derden, wederverkoopmogelijkheden en haar uitstekende reputatie voor het bedienen van klanten in de publieke sector. MCSA richt zich al 40 jaar op het leveren van ondersteunende diensten (break-fix en IT-onderhoud) en beheerde datacenter-onderhoudsdiensten (inclusief bedrijfscontinuïteit, monitoring en beheer). Het bedrijf staat vooral bekend om zijn klantgerichte aanpak.

Als gevolg van de overname zullen MCSA's klanten profiteren van ParkView™, Park Place Technologies' managed it services monitoring service. Ze zullen ook meer ondersteuning krijgen gedurende de gehele productlevenscyclus van hun klanten, evenals wereldwijde, meertalige 24-uurs ondersteuningscentra en een uitgebreide, wereldwijde toeleveringsketen. Park Place TechnologiesKlanten zullen profiteren van toegang tot meer technici en een grotere onderdeleninventaris.

"MCSA's erfgoed van het leveren van end-to-end IT-services en -oplossingen, maakt hen een welkome aanvulling op de Park Place Technologies familie," zegt Chris Adams, President en CEO, Park Place Technologies. "MCSA's uitgebreide ervaring met het ondersteunen van de datacenterinfrastructuur van klanten staat hoog aangeschreven. Met deze overname van MCSA wordt Park Place de grootste TPM in Europa. We kijken ernaar uit om de klanten van MCSA te verwelkomen en onze bekroonde proactieve onderhoudsdiensten en ondersteuning naar de klanten van MCSA te brengen, terwijl we ons vermogen om huidige en nieuwe klanten in het Verenigd Koninkrijk van dienst te zijn uitbreiden."

"We zijn verheugd ons aan te sluiten bij de Park Place Technologies familie nu we onze bedrijfsexpertise en servicemogelijkheden combineren om klanten wereldwijd te ondersteunen," zegt Roger Timms, oprichter en voorzitter van MCSA. "Dit past uitstekend bij elkaar en bouwt voort op de uitmuntende service en klantenondersteuning die de kern vormen van beide bedrijven. Dit is de juiste stap voor MCSA, het personeel en voor mij persoonlijk. We kijken ernaar uit om onze klanten kennis te laten maken met alle geavanceerde technologieën en onderhoudsoplossingen die Park Place Technologies te bieden heeft, inclusief de AI-ondersteunde bewakingsdienst op afstand, ParkView TM."

Met expertise op het gebied van servers, opslag en netwerken en ondersteuningsmogelijkheden die zich uitstrekken over fysieke infrastructuur en cloud, biedt MCSA al 40 jaar multi-vendor break-fix ondersteuning, waardoor klanten 365 dagen per jaar 24/7 toegang hebben tot kritieke zorg voor hun datacenters en gerelateerde infrastructuur. Het network operations center (NOC) van het bedrijf zorgt voor meer automatisering en efficiëntie in het hele serviceaanbod. MCSA heeft momenteel een operationeel centrum buiten Londen, samen met verschillende verkoopkantoren, technische ondersteuning, testkantoren, magazijnen en administratief personeel verspreid over het Verenigd Koninkrijk. Park Place Technologies zal de zes kantoren van MCSA in het Verenigd Koninkrijk overnemen, waaronder een kantoor in Schotland.

Dit is de eerste overname voor Park Place Technologies in 2019 en volgt op vier overnames in 2018, waaronder het in Latijns-Amerika gevestigde CMG-Nicsa, het in Ierland gevestigde Origina Technology Services, het in Singapore gevestigde Axentel Technologies en het in Houston gevestigde Solid Systems CAD Services (SSCS). Samen hebben de overnames Park Place Technologies' wereldwijde aanwezigheid aanzienlijk uitgebreid en vertegenwoordigen ze de voortdurende toewijding van het bedrijf om te voorzien in de groeiende behoeften van zijn wereldwijde klantenbestand.