Park Place Technologies neemt onderhoudsleverancier MCSA Group Limited uit het Verenigd Koninkrijk over

April 02, 2019

De overname is de eerste overname van 2019 en verstevigt de voetafdruk van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk.

CLEVELAND, OH - Park Place Technologies heeft aangekondigd dat het MCSA Group Limited heeft overgenomen, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde leverancier van bedrijfskritische IT-diensten en -oplossingen. Park Place Technologies, 's werelds grootste onderhoudsbedrijf voor datacenters na garantie, zal alle activiteiten van MCSA overnemen, waardoor Park Place Technologies zijn activiteiten verder kan uitbreiden.

Park Place Technologies zal gebruik maken van MCSA's bewezen track record voor het leveren van een breed scala aan datacenter en IT-diensten, met inbegrip van MCSA's kernexpertise in 3rd party hardware onderhoud, wederverkoop mogelijkheden en haar uitstekende reputatie voor het bedienen van klanten in de publieke sector. MCSA richt zich al 40 jaar op het leveren van ondersteunende diensten (break-fix en IT-onderhoud), en beheerde datacenter onderhoudsdiensten (inclusief bedrijfscontinuïteit, monitoring en beheer). Het bedrijf staat vooral bekend om zijn klantgerichte aanpak.

Als gevolg van de overname zullen de klanten van MCSA profiteren van ParkView™, de managed it services monitoring service van Park Place Technologies. Zij zullen ook meer ondersteuning krijgen gedurende de gehele productlevenscyclus van hun klanten, alsmede wereldwijde, meertalige 24-uurs ondersteuningscentra en een uitgebreide, wereldwijde toeleveringsketen. De klanten van Park Place Technologies zullen profiteren van toegang tot meer technici en een grotere onderdelenvoorraad.

"MCSA's erfenis van het leveren van end-to-end IT-diensten en -oplossingen, maakt hen een welkome aanvulling op de Park Place Technologies familie," zegt Chris Adams, President en CEO, Park Place Technologies. "MCSA's diepgaande ervaring met het ondersteunen van de datacenter infrastructuur van klanten staat hoog aangeschreven. Met deze overname van MCSA zal Park Place de grootste TPM in Europa zijn. We kijken ernaar uit om de klanten van MCSA te verwelkomen en onze bekroonde proactieve onderhoudsdiensten en ondersteuning naar de klanten van MCSA te brengen, terwijl we ons vermogen om huidige en nieuwe klanten in het Verenigd Koninkrijk te bedienen uitbreiden."

"Wij zijn verheugd om toe te treden tot de Park Place Technologies familie nu we onze enterprise expertise en service mogelijkheden combineren om klanten wereldwijd te ondersteunen," zegt Roger Timms, MCSA's oprichter en voorzitter. "Dit past uitstekend bij ons en bouwt voort op de uitmuntende service en klantenondersteuning die centraal staat bij beide bedrijven. Dit is de juiste stap voor MCSA, het personeel en voor mij persoonlijk. Wij kijken ernaar uit om onze klanten kennis te laten maken met alle geavanceerde technologieën en onderhoudsoplossingen die Park Place Technologies te bieden heeft, waaronder haar AI-verrijkte, remote monitoring service, ParkView TM."

Met expertise in server, storage en networking en ondersteuningsmogelijkheden die zich uitstrekken over fysieke infrastructuur en cloud, biedt MCSA al 40 jaar multi-vendor break-fix ondersteuning, waardoor klanten 365 dagen per jaar 24 uur per dag toegang hebben tot kritische zorg voor hun datacenters en aanverwante infrastructuur. Het network operations center (NOC) van de onderneming maakt een grotere automatisering en efficiëntie mogelijk in het gehele dienstenaanbod. MCSA heeft momenteel een operationeel centrum buiten Londen, samen met verschillende verkoop-, technische ondersteunings-, test-, opslag- en administratiekantoren verspreid over het Verenigd Koninkrijk. Park Place Technologies zal de zes kantoren van MCSA in het Verenigd Koninkrijk overnemen, waaronder één kantoor in Schotland.

Dit is de eerste overname voor Park Place Technologies in 2019 en volgt op vier overnames in 2018, waaronder het in Latijns-Amerika gevestigde CMG-Nicsa, het in Ierland gevestigde Origina Technology Services, het in Singapore gevestigde Axentel Technologies en het in Houston gevestigde Solid Systems CAD Services (SSCS). Samen hebben de overnames de aanwezigheid van Park Place Technologies wereldwijd aanzienlijk uitgebreid en vertegenwoordigen ze de voortdurende inzet van het bedrijf om te voldoen aan de groeiende behoeften van zijn wereldwijde klantenbestand.